Fittebben, egészségesebben, boldogabban!

Jólétcsokor

Éhezés és minőségi éhezés

2021. március 16. - Jólétcsokor

Éhezés és minőségi éhezés

 

A betegségek kialakulásának egyik fizikai oka a tápanyagok, vitaminok, nyomelemek hiánya. Vajon Téged is érint a probléma? Lehet, hogy étrend-kiegészítőre, külön vitaminokra van szükséged?
Manapság a fogyasztói társadalom problémája, hogy párhuzamosan van jelen az éhezés és minőségi éhezés. Míg vannak, akik rengeteg ételt dobnak ki, másoknak egyenesen nincs mit enniük.
A kereskedelem igényein alapuló ipari termelés volumene olyan mértékben nőtt, hogy már gazdálkodók új módszereteket vezettek be, ami magával hozott azonban egy - a modern világban - mindenkit érintő gondot is, ez a minőségi éhezés.

A nyugati fogyasztói kultúrában élőknél emellett szintén gyakori, hogy sokan vannak, akik többségében feldolgozott ételeket, késztermékeket választanak, mert így kevesebb időt kell a főzésre szánniuk. Ezek pedig rengeteg ízfokozót, adalékanyagot, cukrot, hozzáadott - nem épp egészséges zsírokat tartalmaznak. Az ilyen ételek rendszeres, vagy esetenként kizárólagos fogyasztása hozzászokást idézhet elő, és ez hosszabb távon elhízáshoz vezethet – ami népbetegségnek számít már. Amellett, hogy nagyon kevés bennük a "valódi alapanyag". Ők így alig jutnak természetes, minőségi energiához. Ráadásul, ha mégis egyszerű alapanyagokat és zöldséget, gyümölcsöt választanak, akkor ezekből is hiányzik, vagy minimális a vitaminok, ásványi anyagok aránya.

Sok esetben sajnos a minőségi éhezés problémája azok is érinti, akik igyekeznek odafigyelve étkezni. Habár tudatosan keresik a zöldségeket, gyümölcsöket, egészséges szénhidrátokat, zsírokat, és a minőségi fehérjéket vásárolják, mégis "éheznek" ők is bizonyos szempontból.

A boltokban kapható alapanyagok tápértéke nagyon lecsökkent. Ezt az okozza, hogy az egyre növekvő keresletet a cégek túltermeléssel, és sokszor a földek tápértékének visszatöltése nélkül érik el. Ez nemcsak a mezőgazdasági terményekre, hanem az ezeket felhasználó ágazatokra is hatással van, mint pl.: az állattenyésztés, a tej,- és sütőipar. Így a zöldségek, gyümölcsök mára főleg csak rost és szénhidrát források maradtak, mivel vitamin és ásványi anyag tartalmuk nagyon lecsökkent.
Az egészségesen étkezők többsége pedig - abban a hitben, hogy az étellel ezekből elegendőt visz be - nem használ emellett további vitaminokat és táplálék-kiegészítőket. Pedig a tápanyagtartalom csökkenésének ténytét már számos hazai és nemzetközi kutatás is egybehangzóan bizonyította.

A hiányt érdemes külső forrásból, az egyéni igényeknek megfelelően pótolni. Emellett praktikus friss, helyi, szezonális zöldségeket, gyümölcsöket választani, a közelben készült egészséges zsír,- és fehérjeforrások mellé egészségünk érdekében - ezzel legalább a hosszú szállítási idő alatt bekövetkező minőségromlást megelőzve.

Ha egészséged, fittséged megőrzés fontos neked, akkor érdemes figyelned ezekre, hogy hosszú távon vitális tudj maradni. A folytatásban a tavaszi fáradtság elleni, frissítő, immunerősítő étkezési tippek jönnek. 

Kassy

A bejegyzés trackback címe:

https://joletcsokor.blog.hu/api/trackback/id/tr7016458238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzabDani 2021.03.17. 19:41:15

fontos problémát feszeget a cikk, de a lényeget homályban hagyja. ez pedig az, hogy a vegyszerezés, a műtrágyázás és a szerves trágyázás hiánya miatt a talajok kimerülnek. Ez azt jelenti, hogy a töredékére csökkent a talajlakó gombák és baktériumok száma, melyek segítsége nélkül a növények nem tudják felvenni a talajból az ásványi anyagokat. a megoldás erre a biogazdálkodás és a bioélelmiszer. Ha nem törekszünk erre. akkor egy idő után az élelmiszerek csak üres kalóriákat jelentenek majd, az etetésünket pedig jórészt a gyógyszergyárak fogják majd megoldani. Nem ez a helyes út.
süti beállítások módosítása